Skip to main content
NEWS

Koja je to ključna komponenta u gastronomiji ?

Iako ugostitelji možda neće na samom pokretanju biznisa razmišljati o muzici, sigurno će se u nekom trenutku zapitati koja je to muzika i šta mi to uopšte “puštamo” u restoranu, kafiću, hotelu. Muzika je ipak ključna komponenta za svakog ozbiljnog gastronoma.

Pravi zvuk važan je u svakoj industriji. U maloprodajama to dovodi do toga da kupac duže ostaje u trgovini i tako troši više.Osim toga, određena muzička pozadina u klijentu može pobuditi određene preferencije za određene proizvode.

Kakav uticaj ima muzika na klijente?

U svom članku “The Mozart Effect”, Nicolas Guéguen otkriva da klijentima kojima je emitovana klasična muzika, često kupuju skuplje i kvalitetnije proizvode na odjelu za vino. Osim toga, saznao je da je više italijanskih vina kupljeno na odjelu gde je emitovana italijanska muzika kao što je slučaj i sa francuskim vinima u kombinaciji sa francuskim šansonama.

Međutim, taj uticaj deluje samo na neodlučne kupce.

U gastronomiji se muzika može iskoristiti upravo za tu svrhu. Kroz muziku možemo da “kontrolišemo” neodlučne goste, da uz pomoć određene pozadinske muzike stimulišemo goste na određena pića.

Jako bitna stavka je tempo muzike. Da bi se postiglo duže vreme zadržavanja, muzika bi trebala biti između 72 i 80 bpm (otkucaja u minuti). U tom ritmu leži naš svakodnevni puls. Ako slušamo muziku na toj brzini, osećamo se dobro i ne previše naglašeno.

Zašto je muzika toliko važna za goste?

Zvuči čudno, ali to je nešto slično sledećem primeru.Reprodukcija muzike u restoranu čini ukupnu glasnoću u prostoriji tišom. To je zabeleženo u kancelarijama otvorenog tipa, opremljenim klima uređajem. Pokrećući klima uređaj, stvara se visokofrekventno zujanje i buka. Time se maskira ambijentalna buka i čini je da se glasnoća u prostoriji oseća mirnijom, iako se ona znatno povećala.

Isto je moguće u gastronomiji. Nežnom reprodukcijom muzike stvara se dojam mirnije atmosfere.
Muzika sigurno može pozitivno pridoneti kompletnom ambijentu restorana, takođe može poboljšati sliku i ostaviti trajan dojam na konzumente. Ako je izbor muzike dobro i pažljivo odabran, gosti se neće  vraćati samo zbog ugodne atmosfere, već i zbog same muzike.

Koja se muzika uklapa u gastronomiji?

Generalno, može se reći bilo koja vrsta muzike je dobra u gastronomiji, nezavisno o tome koja bi se ukupna slika trebala stvoriti ili kojoj vrsti gostiju se treba obratiti. Ako želite privući mlađu publiku, pustite MUSIC DJ R'n'B, Pop, Caffe Hits.

Ako se ipak obraćate ekskluzivnijim gostima i posedujete finiji ambijent onda je to MUSIC DJ Jazz Bar,Jazz Night, VIP Lounge,Midnight.

Važno je ponovo staviti akcenat na ukupan volumen, kao i na kvalitet zvuka. Možete biti nešto opušteniji sa mlađom publikom, ali oprezni morate biti sa jazz-om, lounge i muzikom finijih tonova, međutim, određeni prag volumena nikada ne sme biti premašen.

U gastronomiji ne biste trebali dozvoliti da se Vaši gosti dovikuju za stolom, tako da je zaista potrebno obratiti pažnju na ukupan volumen, pogoditi idealan balans i prag jačine.Ovo pravilo ne vredi naravno za diskoteke i klubove.