Skip to main content

Digital signage industrija je u velikom porastu širom sveta što se može videti po velikom broju ekrana koji su pozicionirani na najraznovrsnijim lokacijama. Ukoliko ste biznis vlasnik i pitate se da li je brendirani tv za Vas tj. da li je vredan investicije pročitajte 18 činjenica koji će vam pomoći da donesete konačnu odluku. Na osnovu istraživanja koja su sprovedena u zemljama u kojima je digital signage veoma razvijen, sledeći rezultati su dobijeni i ovde će biti navedeni.

  • 1. Digitalni ekrani na javnim mestima dopiru do više korisnika nego video sadržaji koji se prikazuju na Internetu ili Fejsbuku.

Prema studiji koju je 2010. sproveo ARBITRON (Internacionalna kompanija koja se bavi istraživanjima u oblasti medija i marketinga) digitalni ekrani dopiru do veoma velikog broja Amerikanaca: pa je 70% njih videlo digitalni sadržaj na ekranu u prošlom mesecu, dok taj procenat za Fejsbuk I Internet iznosi 41%.

Osim toga, 52% ljudi je videlo digitalni sadržaj na ekranu u proteklih nedelju dana.

75% putnika je primetilo digitalni bilbord u proteklih mjesec dana.

  • 2. Prolaznici se uključe, a ne samo bace pogled

Digitali ekran ostavlja utisak. Od 70% ljudi koji primete sadržaj na digitalnom ekranu 47% se seća sadržaja koji je emitovan. Dok je kod putnika taj procenat još veći i 82% njih se seća sadržaja na ekranima.

  • 3. Ljudi provode značajno vrijeme gledajući u digitalni ekran

Istraživanje sprovedeno 2012. u Švedskoj kaže da vozači znatno duže gledaju u digitalni bilbord nego u tradicionalne bilborde. Ovo nije iznenadjujuće jer svetao, koloričan i animiran sadržaj je mnogo više privlačan oku nego statički znak.

(Dodatno je zaključeno da vozači najverovatnije ne gledaju dovoljno dugo te da to ne utiče na sigurnost pri vožnji)

  • 4. Viđeni sadržaj se pamti

Oglašavanje putem digitalnog oglašavanja je pravi način da se pojača prepoznatljivost brenda. Ustanovljeno je da se 55% ljudi seća sadržaja koji su videli svaki put kad su prošli pored digitalnog bilborda.

Ista studija je na osnovu specifičnih reklamnih kampanja utvrdila da se 89% putnika, koji su prošli pored digitalnog bilborda, seća poruke koja je emitovana. Ovo pokazuje ozbiljnu efikasnost oglašavanja putem digitalnih ekrana!

  • 5. Digitalni ekrani se ozbiljno izdvajaju

U prethodno pomenutoj studiji intervjuisani su potrošači i otkriveno je da 71% njih kaže da se reklame na digitalnim bilbordima ističu više nego online reklame

  • 6. Digitalni ekrani mogu da povećaju želju za kupovinom

Jeste li ikad pogledali reklamu i odjednom shvatili da na primer žudite za Kit Kat čokoladicom čitav dan? Ukoliko jeste, vi spadate u 19% potrošača koji su izjavili da su napravili neplaniranu kupovinu kada su vidjeli video reklamu proizvoda.

  • 7. Digitalni bilbordi su postojani kad su u pitanju impresije

U jednoj studiji je beleženo koliko ljudi primeti statički, a koliko digitalni bibord na istoj lokaciji.

Nadjeno je da statički bilbord prvog dana privukao značajan broj pogleda ali da su pogledi brzo opadali kako su dani prolazili i broj pogleda je ostao nizak do kraja studije.

Digitalni bilbord je imao značajan i konstantan broj pogleda tokom čitave studije, skoro isti broj pogleda kao prvog dana kad je postavljen.

Ovo implicira na to da je lako proći pored statičkog znaka ako ste ga već videli, a da je teško ignorisati digitalni bilbord

  • 8. Motivišu potrošače da preduzmu akciju

U jednom eksperimentu su postavljena dva digitalna ekrana i jedan statički znak koji su obaveštavali potrošače da odu do deska i uzmu besplatne kupone za trgovinu. Jedan desk je dobio statički znak, a preostala dva deska digitalne ekrane koji su prosledjivali potrošače do njih.

Tokom eksperimenta se, na desku za koji je bio vezan statički znak, javilo šest ljudi. Na ostala dva deska se javilo ukupno 610 ljudi što je 100 puta više.

  • 9. Digital signage industrija je u procvatu

Predviđa se da će industrija da raste u proseku 8,94% na godišnjem nivou do 2020. Trgovine, oglašivači i ostali biznisi prepoznaju potencijal ove tehnologije što je razlog ovakvim projekcijama I dosadašnjem razvoju.

  • 10. Sjajan način da se promovišu odredjeni proizvodi

U jednoj studiji su se odredjeni prehrambeni proizvodi promovisali u maloprodaji na više lokacija na kojima su postavljeni digitalni ekrani i statički bilbordi. Prehrambeni proizvodi koji su se promovisali sa digitalnim ekranima su imali povećanje prodaje od 49%, dok su proizvodi koji su promovisani sa statičkim bilbordima imali povećanje od 15%.

  • 11. Digital signage povećava prepoznatljivost brenda

Nielsen studija sprovedena 2010. dovela je do impresivnih rezultata koji se tiču efektnosti promocije na prodajnom mestu putem digitalnih ekrana, posebno kad se ovakav vid promocije uporedi sa nekim drugim metodama. Druge metode promocije na prodajnom mestu dovode do malog porasta u prepoznatljivosti brenda koji se promoviše dok promocija putem digitalnih ekrana dovodi do porasta od 31%. Rezultati su dobijeni putem intervjuisanja potrošača o odredjenim brendovima koji su se promovisali tokom istraživanja.

  • 12. Povećava prodaju

U istoj studiji se merilo povećanje u prodaji brendova koji su se promovisali na prodajnom mestu putem digitalnih ekrana. Israživanje je obuhvatalo pet brendova i otkriveno je da je povećanje prodaje išlo čak do 30%. Još je otkriveno da je tri četvrtine potrošača primetilo digitalne ekrane u maloprodaji.

  • 13. Digitalni ekrani čine potrošače srećnim

Ako ste kao većina potrošača, verovatno mrzite čekanje u redu na kasi. Digitalni ekrani na kasama su odličana način da vam skrenu pažnju i smanje nervozu koju izaziva čekanje jer značajno smanjuju osećaj čekanja.

  • 14. Digitalni ekrani se pojavljuju na najraznovrsnijim mjestima

Biznisi nisu jedini koji koriste pogodnosti digital signage-a. Univerziteti širom svijeta instaliraju digital signage sistem da promovišu dogadjaje u kampusu, promovišu svoje knjižare, prikazuju vremensku prognozu itd.

U Americi je 2011. godine oko 2240 univerziteta instaliralo digital signage sistem.

  • 15. Digitalni ekrani zadržavaju potrošače

Jedna studija izvršena od strane InfoTrends-a je pokazala da digitalni ekrani u maloprodaji ohrabruju potrošače da se zadrže do 30% vremena više.

  • 16. Cena digitalnih ekrana je sve pristupačnija

WireSpring je pratio cijene digital signage instalacija od 2004. Od 2004 do 2010 otkrili su da se cena prepolovila.

  • 17. Najjeftiniji način vaše promocije s obzirom na efekat

SBA studija je otkrila da digitalni ekrani predstavljaju najjeftinije rešenje za promociju u odnosu na efekat koji se postiže.

  • 18. Vlasnici ih obožavaju

U studiji u kojoj su intervjuisani vlasnici koji su instalirali digitalne ekrane u svojim maloprodajama 86% njih je reklo da misle da su im digitalni ekrani doveli nove korisnike. 83% njih je reklo da im se povećala prodaja nakon instalacija. 96% bi preporučilo digital signage sistem ostalima.

Zaključak

Bez obzira koji tip digital signage-a koristite, postoji veliki broj statističkih podataka koji vas mogu ubediti da je ovo investicija koja se isplati. Digital signage može da uradi mnogo za vas, a tu su i rezultati istraživanja koji to dokazuju.

Za instalaciju MUSIC DJ digital signage sistema za biznis korisnike kontaktirajte našu službu za prodaju OVDE

ili nas pozovite :

063 55 26 26

063 55 46 46

011 4 23 73 23